تعمیر رله های حفاظتی قدرت صنعتی

تعمیر رله های حفاظتی قدرت صنعتی

تعمیر رله های حفاظتی قدرت صنعتی- تعمیر برد و قطعات الکترونیکی رله های حفاظتی در مجموعه مهندسی دیجی برد Digi-board

شرح مختصری از رله های حفاظتی

رله محافظ نزدیک به ۱۶۰ سال پیش ابداع شد بارز ترین تغییر این قطعه صنعتی در سال های اخیر کاهش ابعاد و اندازه می باشد.

رله حفاظتی یک دستگاه سوییچ  switchgear ک نقص فنی قطعات الکترونیکی در یک مدار را تعیین می کند و عضو معیوب را از بقیه سیستم جدا می کند. مقادیر الکترونیکی نظیر : ولتاژ ، جریان ، فرکانس و .. به وسیله رله ها مدام اندازه گیری می شوند و شرایط غیر عادی در مدار الکتریکی را تشخیص می دهند.

ترانسفورماتور های جریان ، ولتاژ ، رله های تاخیر زمان ، رله های کمکی و مدار های ثانویه طرح رله های حفاظتی می باشد.

اتصال مربوط به مدار رله را می توان به سه قسمت تقسیم کرد در بخش  اول سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور به صورت سری به خط محافظت شده متصل می شود قسمت دوم سیم پیچ ثانویه جریان و بخش آخر مدار قطع کننده مدار است که به صورت AC یا DC می باشد.

برای انتخاب یک سیستم رله حفاظتی مناسب عوامل مختلفی نظیر: سرعت ، حساسیت ، سادگی ، قابلیت اطمینان و مقرون به صرف بودن از نظر اقتصادی باید لحاظ شود.

معرفی رله حفاظتی مدل MK2200

MK2200 یک رله مبتنی بر ریز پردازنده دیجیتالی است که از تکنیک های عددی و محاسبات پیشرفته پیروی می کند که از طریق یک کابل ارتباطی به سیستم شبکه متصل می شود.

رله حفاظتی MK2200 در یک محفظه آلومینیومی برای نصب پنل شفاف پلی کربنات مقاوم در برابر پشیدن آب قرار گرفته است .

خصوصیات بارز این رله کنترل خروجی قابلیت برنامه ریزی ، اندازه گیری و ذخیره سازی داده های خطا ، رابط کاربری کاملا دیجیتالی  و دسترسی کاربر پسند به تمامی تنظیمات می باشد.

بررسی عملیاتی رله حفاظتی مدل MK2200

MK2200 جریان فاز مستقل ، عنصر خطای زمین غیر جهت دار را فراهم می کند. همه این عناصر به  ترانسفورماتور جریان feeder متصل می شوند تا محافظت شوند که ورودی جریان مورد نیاز ترانسفورماتور در محدوده ۱ تا ۵ آمپر تنظیم می گردد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *